top of page
Search
  • Writer's pictureLiron Nathan

פוסט קורונה - געגוע

Updated: Feb 2, 2021

געגוע.

"בעיקר אני מתגעגעת לקומה 13 – לאווירה, לביחד, זה מה שעשה את החברה"

"את יודעת שזה כבר לא יחזור?"

"למה? אני מקווה שעוד מעט תיגמר הקורונה ונחזור לעבוד במשרדים"

"כי אמרתם שגייסתם בתקופה הזו הרבה עובדים, אז בשבילם אין קומה 13 אפילו לא בזיכרון, כשתחזרו הם יצטרכו להתחבר למשהו חדש. גם מי שהיה בחברה לפני הקורונה עבר משהו דרמטי בתקופה הזו, זה לא ייעלם. אתם גם חושבים לאפשר בכל מקרה בחלק מהימים לעבוד מהבית, כך שלא כולם יגיעו בכל יום.

אני אומר את זה כי צריך לוותר על הפנטזיה להחזיר את קומה 13, ולהתחיל לחשוב כמנהלים – איך תיראה החברה שלכם אחרי שתחזרו".


הציטוט הזה הוא קטע מתוך סדנה למנהלים בחברה מאוד מצליחה, שערכתי בשבוע שעבר.

הוא מייצג בעיני את האבל שדיברתי עליו בפוסט "ההיפך מריחוק הוא נוכחות" בסדרה זו, וקצת את ההכחשה והרצון שמה שהיה ישוב להיות. התחושות האלה מובנות מאוד, והן מדגימות את הגעגועים, את ההתרפקות על התרבות הארגונית והווויב הנלווה לה, שמייצגים עבור רבים את החברה או הארגון. אבל בנקודה הזו שבה אולי כבר מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה, חשוב לזכור: מה שהיה הוא לא מה שיהיה.

לכן, כמנהלים, כדאי להתחיל לחשוב אל מה בעצם מתגעגעים? לא כדי להתמסר לגעגוע אלא כדי לאפשר למהות של מה שיש בו לחזור ולהופיע אחרי הקורונה.


"מה זו קומה 13 בשבילכם?" שאלתי, וזרם של תיאורים הציף את המסך. זיקקנו מתוך התיאורים מה מרכיב את הגעגוע, מה בתוכו מייצר מוטיבציה וחיבור לארגון. התחלנו לחשוב איך בונים את המרכיבים האלה מחדש בעולם החדש. עסקנו בסדרה של שאלות כגון:

· איך מטמיעים את מרכיבי הגעגוע בקרב עובדים ומנהלים שגויסו לחברה אחרי תחילת הקורונה ונמצאים בחברה כבר חודשים רבים מבלי שבאמת חוו אותה?

· איך שומרים על מרכיבי הגעגוע כשהעבודה היברידית, ובחלק מהימים עובדים מהבית?


בכל השאלות האלה אפשר לטפל בצורה טובה, וזה ממש הזמן לכך. מנהלים מוזמנים לקחת אחריות ולא לתת לזה פשוט לקרות ולזרום עם מה שיהיה. בהרבה מקומות עדיין משלמים מחיר לא פשוט על ה"זרימה" בתקופת הקורונה.


ועוד משהו לפני שכבר עסוקים ביום שאחרי: נדמה אולי שעוד מעט מסיימים את תקופת הקורונה, ולכן חשוב לראות איך יוצאים מהתקופה הזו עם ארגון חזק, שהעובדים בו סומכים על המנהלים שלהם, משום שהיו שם בשבילם בתקופת הקורונה המורכבת. יכול להיות שלאורך החודשים האלה לא תמיד הייתם במיטבכם, כי גם אתם בני אדם שמתעייפים מההחזקה המתמדת, מהעומס ומהדחיסות. אבל לפעמים לסיום יש אפקט חזק לא פחות מאשר לכל התקופה, וזו הזדמנות עבורכם המנהלים לשפר עמדות, לקחת אחריות למרות השחיקה והעייפות, לייצר נוכחות מחודשת ולהחזיק את העובדים והצוותים לקראת היציאה לארגון פוסט-קורונה (בתקווה שאכן יהיה כזה). החזרת הנוכחות הזו יכולה גם להגביר את האנרגיות שלכם ולהחזיר את שמחת החיים כבר עכשיו.


לייעוץ בנושא תפקוד אפקטיבי של הארגון בעידן הקורונה, ולסדנאות מנהלים לניהול אפקטיבי לקראת היום שאחרי, מוזמנים ליצור קשר:

טל: 054-7779862


159 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page