top of page
Search
  • Writer's pictureLiron Nathan

פוסט קורונה - Winter is Coming

Updated: Oct 22, 2020

ממצא עקבי שעלה בסקרים הוא שקרוב ל 60% מהמנהלים דיווחו על תחושת כעס כלפי הארגון, המנהל והצוות; כמחציתם הרגישו רצון לעזוב את הארגון; כרבע חשו ייאוש ביחס לארגון, למנהל או לצוות; וכ-10% חשו אדישות. אנו מדברים כאן על מנהלים שעקרונית מחוברים יותר לארגון.


בימי הסגר הראשון, כשהתחלתי לכתוב את הבלוג הזה, דיברתי על מאפיינים אפשריים של ההתרחקות מהארגון והמעבר לעבודה בבית, ובהם כעס, יאוש, והתנתקות. ככל שהתקופה הזו נמשכת ועם השהייה בסגר שני, אני שומע יותר ויותר, בקבוצות של מנהלים שאני עובד איתן, את תחושות הייאוש וההתנתקות. בסדרה של סקרי זום שערכתי עם המנהלים שאלתי: "האם אתה (באנגלית זה נשמע יותר יוניסקס) או אנשים בצוות שלך הרגשתם את הרגשות הבאים ביחס לארגון/למנהל/לצוות שלכם?", עלו התוצאות שתיארתי. ניתן רק לשער איך נראים הממצאים בקרב העובדים.


נראה כי ככל שהתקופה הזו נמשכת, הלחצים מבחוץ מגיעים גלים גלים, ועובדים ממשיכים או נשלחים שוב לעבוד מהבית, הולכים ומחריפים הרגשות המערערים את המושגים: ארגון, מוטיבציה, מחוברות וזהות ארגונית. מנהלים שפגשתי במהלך הקיץ ושהיו אפילו מעט שאננים ביחס להשלכות הארגוניות של התקופה הזו, נשמעו הרבה פחות אופטימיים חודש אחרי. נראה כי בכל פעם שמחלחלת ההכרה שזהו עידן, לא חודש-חודשיים שצריך לעבור, מנהלים נדרכים.


אבל המשבר כבר כאן והוא עלול להעמיק עוד אם לא נוקטים בפעולות אקטיביות כדי לטפל בו. קל לוותר על פעולות כאלה: למשל, אפילו הפעולה הבסיסית כמו להדליק מצלמות באופן קבוע בפגישות מסוימות, מעוררת התנגדות אצל חלק מחברי הצוות שנדרשים לכך, או הגדרה של שעות שבהן לא קובעים ישיבות כדי לאפשר לעובדים בבית להיות עם הבית, נדרסות כי עכשיו החבר'ה מה-Product גילו סלוט זמן שכולם פנויים בו.


כדי לשמור על קשר עין עם עובדים נדרש מאמץ והתמדה, כדי לשמור על זמנים בלי ישיבות נדרש "מאבק עד חורמה", כמו שקרא לזה אחד המשתתפים. נדרשים כאן שינויים אמיתיים בדפוסי הניהול המוכרים של מנהלים. שינויים מייצרים התנגדויות, באופן טבעי. אבל אם לנוכח ההתנגדות מנהל מתקפל, מוותר ונכנע, אז מה רואים העובדים שלו? - מישהו שלא שומר עליהם דווקא כשהם הכי צריכים את זה.


לשמירה על מה שהמנהל מאמין בו שהוא חשוב עכשיו, להתמדה, לנחישות יש ערך עליון לא רק כדי להתאים את הניהול ותהליכי העבודה לתקופה המורכבת הזו, אלא גם כדי לשדר לחברי הצוות: אני אתכם, אני שומר עליכם, אכפת לי מכם. זו מנהיגות, כי כך מייצר המנהל את הנוכחות שחברי הצוות כה משוועים לה בעידן של ריחוק, כך נבנה אמון בקרב חברי הצוות, והם מרגישים שיש להם על מי לסמוך, וכך ממשיך המנהל לשמש ייצוג משמעותי של הארגון כולו.


אסור להמתין עוד, כי מה שלא מכינים היום לא יעבוד בעוד חודשיים. מה שלא טופל בקיץ, אינו עומד לרשות המנהלים והצוותים שלהם עם בוא השלכת. לפני שהחורף יגיע, זוהי קריאת התעוררות למנהלים: יש מה לעשות, תתכוננו, תשנו דפוסי פעולה וחשיבה, תשמרו על העובדים שלכם, תראו אותם, תאפשרו להם מרווח נשימה כדי שיוכלו להתמודד עם ה"עבודבית" המתמשכת הזו. כי רק כך תהייה להם שנה טובה.


להדרכות מנהלים להתמודדות אפקטיבית עם הנורמליות החדשה, ולהחזרת המחוברות לארגון - מוזמנים ליצור קשר:

טל: 054-7779862

153 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page